ADHD og Autisme

Som skytte stilles der krav til at man kan være rolig og koncentereret.

Skydning burde faktisk være enkelt, da man "bare" skal gøre præcis det samme hver gang.

Selve skydningen,lokaler, baner og trænerer har en fantastisk virkning på personer med ADHD, autisme og koncentrations-besvær.

Når skytten står i sin "boks" hvor man er skærmet af fra naboen og der i princippet ikke er noget som kan forstyrre, får koncentrations-evnen gode betingelser.

Skytten konkurrere således kun mod sig selv, der er ingen udefra- kommende krav.

Skytte på 15 meter indedørsbane
Resultatet af skydningen er meget konkret og let at forholde sig til.

Klubbens trænere har gennem tiderne, trænet og vejledt personer med koncentrationsbesvær.

Omgang med våben kræver dog en vis forståelse for at våben skal behandles med respekt. Det kan derfor være nødvendig for nogle personer at have en støtteperson med.

I skytteforeninger er der stor accept af, at mennesker er forskellige og har forskellig tilgang til både skydning og det sociale liv.

Ring og aftal en tid, du vil få en god oplevelse.

Retur til Aktiviteter
Glumsøegnens-Skytteforening. Skydebane: Søpark Allé 2 4171 Glumsø. Tlf. 20898626. Mandage kl.16-19.30